2 Berätta det sämsta/bästa med din häst

Ok, det bästa med Ofelia är att hon är precis som jag (nästan) Jag har ridit in henne själv så jag känner henne helt och hållet, hon märker när jag är ledsen eller mår dåligt då blir hon lite "oj vad har hänt nu" och gosar jätte mycket. Och en till gullig sak med Ofelia är att hon är en riktig DIVA på hoppbanan.

Det sämsta med ofelia är att hennes humör svänger på bara några sekunder ex. hon kan va jätte nöjd och stå i stallgången och njuta går jag in i sadelkammaren för att hämta, min hjälm kan hon bli skit sur när jag kommer tillbaka.. vet inte riktigt varför? men hon gillar inte att bli lämnad ensam men det gör jag hela tiden så hon får bara gilla läget. När hon blir sur gillar hon inte när man tar på henne och försöker gulla med henne, då markerar hon hey, jag är lite irriterad på dig. En annan dålig sak med ofelia är att hon är så grymt svår att hitta foder till? Jag har provat allt och inget passar. Betfor, mûsli, Linfrökaka, Kraft, Havre, Mineraler u name it. Just nu har jag betfor och en säck lin som jag knappt använder bara om jag ser att hon verkar lite hård i magen. Hon blir så fruktansärt pigg på ALLT, hon måste komma in senare än 8 om hon ska stå inne på natten annars biter hon på boxkanten eller tar sig ur? Jag tror bara att hon egentligen vill vara med sina vänner, sky&svea och sighsten men de går ju ute. JAg brukar variera har jag inte ridit en dag får hon gå ute den natten osv.

Oj haha jag skrev inte så mycket på Bästa men självklart övervinner den sidan, skulle kunna skriva hur mycket som helst. Det tror jag att alla kan jag skulle kunna öppna en flik med bara ofelias klantigheter och dummheter skulle kunna skriva flera sidor om det.

Har tänkt på att ibland ex. Ofelia gillar inte att gå in i transporten och vissa gånger har man ju bar gett upp och blivit skit sur, jag kan sitta och skratta åt mig själv nu. Varför gjorde jag inte som jag gör nu? så hade vi sluppit allt sånt här tjafs och bråk. Jag lastar ofelia med träns och i bettringarna sätter jag fasst kedjegrimskaft och sen har jag en vanliggrimma utan på det och grimmskaft i den med, så gör hon som jag säger och går in och är duktig så håller jag i grimmskaftet och börjar hon bråka så hugger jag tag i kedjan och då ger hon sig direkt. Det är jätte viktigt att markera vad som är rätt och fel där av två olika grimmskaft.

Nä vi hörs lite senare nu ska jag börja fixa mig och äta frukost mm. Önska mig lycka till idag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0