5. Första gången du rider din häst

Åh jag har inte kort från allra första gången i och med att jag ridit in ofelia själv, men jag kommer ihåg exakt hur det gick till kan ju berätta! Jag och Lisen (en tjej som hjälpte mig från marken när vi red in) hade longerat ofelia och jag "hhängde" en stund över ryggen sedan bara satte jag mig upp helt random när vi gick lite och Lisen blev lite förvånad, men när jag kom på mig själv att jag satt på henne fick jag lite små panik och hoppade sakta av när lisen hade gjort halt. Haha, tyckte det kändes jätte konstigt hon var ju min bebis som det inte gick att rida innan och helt plötsligt så satt jag där på ryggen utan problem. Självklart flög jag av en och en annan gång men inte mer än 10 ggr. Ofelia var väldigt lugn under inridningen och protesterade aldrig där emot har jag fått betala för det nu. Förra våren april maj var hon riktigt jobbig, hon gick lika mycket på två ben som mig och alla tänkte att jag skulle dö vilken sekund som helst. Har som sagt inte en bild från första första uppsittningen men ni kan få lite andra bilder :)


Kolla jag hittade en bild ifrån första gången jag rider ;)




Lek med mig!!

Får nog avsluta här annars slutar det med 100000 bilder på bara ofelia, det blir nog hoppning imorgon istället och dressyr på torsdag och uteritt/markarbete på fredag passar mig bäst. Som sagt taggar för hoppning imorgon, jennifer min syster hänger med och fotar! Vi hörs imorgon ha det bäst! / Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0