Point Two Air Jacket Säkerhetsväst

Såg nyss att den nya säkerhetsvästen kommit ut på Hööks hemsida. Det är en helt ny funtion på denna säkerhetsväst, den väger 900gram. Det står i beskrivningen att den har den snabbaste reaktions tiden av alla ridvästar denna ska tydligen känna av när man är påväg av från hästryggen och då ska luften lösas upp i västen på 0.1 sekund. Denna är mer utvecklad för nacken den ska motverka så man inte får whiplash skador, man kan även ha denna över en säkerhetsväst?

Själv vet jag inte ifall jag tror på denna metod? Tycker det verkar konstigt att man ska ha den över en säkerhetsväst? jag använder aldrig säkerhetsväst, känner mig så enormt orörlig och kan inte rida dressyr eller hoppning med för mycket kläder (ex, stor tjock jacka el thermobyxor.) eller sk-väst. Ska man då ha denna väst över en säkerhetsväst måste man bli enormt osmidig? Den är ganska dyr oxå, priset ligger på 5895kr.



Här ser ni själva att han har den över en sk-väst. Trodde detta var en sk-väst, missförstod dem tydligen.
Här kan ni läsa mer om den nya högtekno säkerhetsvästen, klicka här.

Ps. Kan fortfarande inte lägga upp mina egna bilder?!?!

/ Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0