Tävlingstermin

Så här har jag planerat våran tävlingstermin våren 2011

20/2 Banträning hoppning, Grankärr
12/3 träningstävling, Grankärr
19/3 Klubbtävling satsar på 60, Grankärr
7/5  Klubbtävling satsar på 70-80, Grankärr
14/5 Träningstävling Grankärr ( har ej bestämt mig )

Tråkigt att jag inte hittar fler tävlingar på andra ridklubbar här i närheten?

Jag tycker det är jätte viktigt när man har unghäst att inte gå för fort fram och tänka på hästen, men samtidigt är det vktigt att man försöker och att man har mål annars kommer man ingenstans. Klarar man det målet får man satsa på nästa, och klarar man det inte så försöker man en gång till. Man kan inte ge upp och satsa på nästa mål för dit har inte hästen kommit även om du är där, en unghäst tar mycket längre tid på sig än människan. Det beror ju också jätte mycket på från unghäst till unghäst, en del unghästar tar lite längre tid på sig andra går det jätte fort för att lära sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0