Breakfast time..

Sitter i köket och solen lyser rakt in i mina ögon, härligt men irriternade! haha. Igår var det jätte blåsigt men jag red till ridhuset ändå tillsammans med Fia, ibörjan gick det inte alls att samarbeta för att ofelia skulle kolla på alla andra och hoppa till varje gång vinden susade till. Sen när det blev lite mindre ryttare i ridhuset så började hon koncentrera sig lite mer och lyssna mer på mig.  Sista varven innan vi skulle traska hem började hon lossna ordentligt. Ett tips till er som har unghästar sätt INTE på halsförlängare,graman osv. Stort misstag jag har gjort. Varje gång du vill arbeta den i form kommer den bara protestera och söka sig efter halsförlängar stödet. När du har såna hjälpmedel på så tar hästen bara stöd ifrån hjälpmedlet och hänger inte alls med på vad du gör med händer/skänklar. Och oftast så går ju hästen i form när du har hjälpmedel så att då tror du själv att du gör rätt fast man inte gör ett enda piss. :/




Mys häst, Hade glömt att lägga in bilderna från igår och kameran ligger uppe hos pappa. Blir massor av bilder senare promise ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0