Frihets dressyr..

Imorgon hade jag tänkt att rida ner till ridhuset och köra lite markarbete i 20 min och sedan släppa ofelia i ridhuset och köra lite frihetsdressyr med henne. Jag börjar bli mer och mer intresserad blir så facinerad av det sättet man kommuniserar med hästen, att ha sån kontroll på sin häst från marken är inte många som har spec inte jag. Jag blir så putti nutti med min häst och låter oftast henne göra som hon vill när jag inte orkar bråka med henne. MEN det ska bli ändring från och med imorgon ska jag träna frihets dressyr och horsemanship minst en gång i veckan. Och det behöver inte ta mer än 10 min per dag, men de ska göras! Imorgon blir första passet att prova och leka lite med henne och se vad hon gör osv. Hoppas att det inte kommer in någon som ska rida osv..

Bilder lånade ifrån google


Tobbe Larsson, grym på frihetsdressyr. Vill jätte gärna åka ner till Falsterbo i sommar och kolla på honom!
Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0