Hjälm/hjälmar...

Igår när jag avr i stan kollade jag på en ny hjälm. Jag tänkte verkligen efter jag menar jag har trillat av ganska många gånger med den hjälmen jag har nu och den börjar bli lite sliten och hur mycket hjälp / skydd finns det kvar i hjälmen? Det borde finnas en sådan mätare, hittade en hjälm som jag har haft sedan jag började rida, tror inte folk är så särskilt duktiga på att byta hjälm och jag tycker hjälmar är jätte svårt. Det ska vara snyggt bekvämt och den ska skydda. Jag provade John Whitiker hjälmen den var sjukt bekväm och satt jätte bra, som format efter mitt huvud. Nackdelen är att den är ganska dyr.. mellan 2500-3000 kr för en hjälm.. hm? Pengar eller sitt liv?




Kommentarer
Postat av: elin johansson

den har jag, fast utan blingbling :)

2011-03-08 @ 16:00:21
URL: http://poneygeeks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0