Objektiv..

Som jag sagt tidigare så ska jag snart inhandla ett nytt objektiv till min kamera! Jag har en Nikon D60 är jätte nöjd med kameran den är lätt och tar bra bilder om man nöjer sig med orginal objektivet om man mest har kameran till att ta bilder på familjen och vänner osv. Men vill man ha bra bilder i fart så krävs ett bättre objektiv. Har hittat två st objektiv som är lite intressanta..

Min älskade kamera.



Det ena är ett Tamron Objektiv 18-200 heter det. Bra zoom perfekt allround objektiv. Priset ligger på ca 2000kr

Det andra är ett Tamron AF 70-300 DI Nikon. Super bra zoom och låter kameran ta riktigt bra bilder och komma riktigt nära, fångar upp bilden. Priset ligger på ca 1700kr..

Det bästa är väl att åka in till en affär så man kan få svar på sina frågor. Jag skulle ju vilja testa objektivet, det måste ju gå? Är mest intresserad av den sista jag skrev om.. den verkar riktigt bra. Men jag kan ju ha helt fel..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0