Tävlings nerver...

Det var ju ett tags sedan jag var ute och tävlade och tränade osv, Jag kommer ihåg att förut hade jag jätte mycket nerver inför en tävling nervös och oroade mig jätte mycket. Nu när jag har en ännu mer ovan unghäst som inte alls är van vid tävlingar osv, är jag lugnare? Konstigt det borde varit tvärt om. Men jag känner nu att vi har varit i väg på grankärr ett par gånger nu och Ofelia känner ju till stället samt så börjar vi två bli rätt sammansvettsade vi känner varann bättre än vi någonsin gjort innan.. Ett tips till dem som blir väldigt nervösa inför tävlingar är att bara åka och träna och tävla ännu mer, nerverna lägger sig och du/ni kommer komma över det. Så ut och tävla/träna eller bara åk transport med hästen!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0